Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, April 26, 2010

Mencari sesuap rezeki.......

Kejadian ini berlaku semalam seusai aku menyidai baju ( dalam pukul 8 lebih la ). Datang ke pagar seorang perempuan sambil membimbit sebungkusan nasi lemak ditemani seorang anak perempuan ( rasa2nya tua setahun dua dari Hannah ).

" Assalamualaikum "

" Nak beli nasi lemak?" dia terus bertanya.

Ya Allah kiranya ketika itu aku belum merendam mee hoon untuk digoreng, nescaya aku beli 2,3bungkus nasinya. Biarpun aku langsung takde selera untuk menjamah nasi lemak.....

" Maaf, saya tak mau! " Aduh....kata2 itu keluar dari mulutku!!! Terasa sedih menghampakan orang yang penat2 membimbit jualan dari rumah ke rumah. Selalunya aku susah nak sedih dengan jurujual yang bertandang dari rumah ke rumah. TAPI pagi semalam emosiku berbaur.....

Sedih....mengenangkan penat lelah seseorang berusaha mencari sesuap rezeki bersama anaknya berjaja. Kalau la seleraku ada dan ramai ahli keluarga, pastinya kuborong nasi lemaknya itu....

Moga2 hari semalam rezeki perempuan itu melimpah ruah agar hilang rasa terkilan aku ni........

No comments: