Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, September 11, 2011

Catatan Syawal - 3

Tema kali ini - merah jambu? Maroon? Ntah la aku tak pasti sgt apa warnanya ni....Pe2 pun aku tetap cantik dan berseri2. Ahakkkkksssssss.................jgn berbulu sbb aku jarang dapat pujian dari org sekeliling so puji sendiri la.......sesekali bagi aku peluang!!!

Abaikan klu gambar ni tidak sepertinya.....Hannah jarang memberikan kerjasama yg baik....adatla...budak2. Tau nya nak main je....

Hannah Sarah ok...Iman lak isap jari...Nak susu tu...

Ni hari kedua...bersiap nak g kenduri anak buah suami di Bachok. Last year hari kedua gak kakak suami mengadakan kenduri - mengahwinkan si kakak pengantin.....

Hari ketiga - sibuk persiapan majlis pertunangan Ida ( anak buah suami, adik Ngah - cerita tentang Ngah boleh dibaca di sini dan di sini ). Insya Allah dengan orang Johor gak, kg nya tak jauh dari rumah Za ( isteri Ngah ). Ke Johor la pulak kami tahun depan. Jumpa lagi la....dengan telur masin kenduri! Hehehehehe

Salah susun gambar ni. Pe2 pun inilah tanggungjawab Hannah - jaga Iman sementara aku sibuk di dapur. Alhamdulillah....boleh diharap!

Ayah dan mak Ida ( Abang Ya dan Kak Long )

Sibuk di dapur menyediakan menu - nasi minyak
Hahahaha....blum kenduri kawin dah bernasi minyak!

Sibuk di dapur - menghidangkan makanan sedangkan di luar sibuk dengan bicara2 meminang, merisik dan bertunang.

Acara menyarungkan cincin oleh bakal mak mertua Ida. Teringat masa aku bertunang dulu ( ehhh.....bertunang ker??? Aku hanya memakai baju kurung yg selalu dipakai g kerja @ sekolah. Kihkihkih.......nak pakai baju yang blink2, ntah rasa cam tak sesuai lak.....tak tahu la apa aku fikirkan masa tu......maklumlah kami ni bolehla dikatakan family arrangement)

Senyuman manis tunangan orang bersama bondanya tersayang

Ngah bersama isterinya - Za. Menantikan zuriat yang bakal dilahirkan Insya Allah bulan Mac

Kenapa Ngah dikenali sebagai Ngah sedangkan dia anak sulung? Sebabnya insan muda dalam gambar bersama Abang Ya di atas tu adalah Long. Anak angkat Kak Long. Yg memanggil suamiku sbg " Ayah Din " tetapi memanggil aku dengan panggilan "Akak" Hahahaha........Dia jarang kutemui kerana dia selalu mengasingkan diri dari keluarga krn salah tanggapannya sendiri. Jadi agaknya, bila sesekali berjumpa, dia tak tahu bagaimana nak bereaksi dgn aku kot.....

Ni apa pulak anak daraku ni...... macam ada sesuatu yg menarik perhatian dia jek....

Apa lak yg disnap tu....

Ni kot yg disnap...hahahahaha.....

Selesai majlis malam hari ke3 tu, esoknya kami berangkat pulang ke KL. Syukur perjalanan smooth je. Banyak kenderaan tapi tak sesak kat RnR dan di plaza tol. Alhamdulillah tepat pilihan kami utk pulang awal ke KL.

So minggu ni back to routine la.....Ngadap murid2, buku2 dan kerja2 perkeranian......Hohohoho i likeeeeeeeeeeeeeee!!


No comments: