Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, July 8, 2012

selama 3 hari

Salam awal pagi Ahad.

Sabtu malam adalah masa utk iron baju utk seminggu. Fuh...berpeluh2 dan lenguh kaki tangan. Nasib badan....sbb takde maid! Ngeh...ngeh....korang pun  kalau diberi peluang, tentu juga malas nak iron baju! Serah pada maid je...or klu takde maid, hantar dobi je! Tapi aku xmo la hantar dobi. Sayang duit! Lagipun bukannya busy sangat sampai takde masa nak iron baju!! Lagipun banyak nak kena bayar  klu ke kedai dobi. Baju seminggu utk 4 orang. Huh....slim lak aku nanti! Ye la.....tak cukup duit nak makan!

Actually aku cuma nak mengimbas semula kenangan masa duk asrama time ting 4 dan 5. Mmg la dah pandai iron baju sendiri sbb dah besar kan. Time duk iron baju sekolah ke 6 Hannah, teringat bahawa masa aku sekolah dulu aku cuma ada dua pasang baju. Tu no hal la kan....bukan semua orang pun bertuah utk mempunyai baju sekolah berpasang2 utk seminggu!

Yg haru nya...bila teringat bahawa sepasang baju sekolah itu dipakai sampai 2 atau 3 hari sebelum dibasuh!! Adoyai....teruknya aku! Boleh yek pakai baju yg sama selama itu. Sekolah sekerat hari je kan....baju pun tak kotor pun! Pompuan kan....bukan lasak sangat pun! Lg pun dah besar! Tau la nak jaga keputihan baju itu utk dipakai 3 hari!! Ngeh....ngeh....tapi masa tu mmg tak pernah terfikir pun bahawa walaupun baju itu kelihatannya bersih...tapi tentu dah berpeluh2 kan....uwekkkk.....tentu masam kan....tapi percaya la kata2ku bahawa aku tak pernah cium bau masam tu...  atau ada baunya cuma  aku je yg tak ingat!!! Hahahahahahahahahahahaha

Tak sangka aku dulu cam tu yek....sekarang ni sehelai baju adalah utk 1 hari. Tak sanggup la nak pakai sampai dua hari!!! Dgn cuaca panas sebegini....huh....tentu baunya 'semerbak' harum klu dipakai sampai dua hari!

p/s : Alhamdulillah spjg bersekolah dulu takde penyakit kulit menyerang....sampai la sekarang. Syukur!


4 comments:

Ibuhani said...

pun mmg x suka iron baju. Tu sbb byk baju yg kainnya jenis x perlu gosok....hehehe....

MulutPayau said...

iron baju paling tak suka..tapi terpksa....

hannahsarah said...

penat kan iron baju...

Rozita said...

Selamat berpuasa hannahsarah...bab iron memang menyeksakan. Hubby akak siap hantar laundry utk iron baju dia je. Katanya kos hantar iron ngan kos letrik sama byk...hehehe bertuah badan..