Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, January 24, 2010

Atmaku terusik

Ketika di pasar pagi tadi, terpandang aku pada satu pasangan. Sang suami sedang menyorong si isteri yang duduk atas wheelchair. Entah kenapa...tanpa disedari mataku bergenang. Tetiba teringat lak pada satu blog yg aku baru ikuti http://www.jibayuluv.blogspot.com. Kisah hidup yang diharungi oleh pesakit urat saraf ( MS ) yang tidak mampu utk berjalan.

Sang suami yg menyorong si isteri utk bergerak. Ya Allah.....kalau la aku berada dalam situasi itu....mahukah dan mampukah suamiku bertindak begitu? Menyorong aku kemana-mana sahaja.
Atau....kalau suamiku berada dalam keadaan begitu...mampukah aku menjadi sandarannya???

Sesungguhnya hidup ini penuh kejutan. Tiada siapa menduga apa ujian untuk kita di masa akan datang.

Ya Allah, semoga Engkau mengurniakan kesihatan yang baik untukku, suamiku, anak2ku dan semua orang2 yang aku sayangi. Amin

No comments: