Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 16, 2009

Perjalanan hidup

Seminggu yg lalu aku melawat suami kawan aku, Nisa ( kwn kat ITM dulu ) di HUKM. Masa tu dia disyaki menghidapi kanser paru-paru. Malangnya, apa yg ditakuti itulah yg dihadapi oleh Nisa sekarang. Kelmarin suaminya didiagose ada sel kanser. I don't know how serious his condition since Nisa doesn't want anyone call her right now. She said she' s okay. Namun aku faham kerisauan dia....bagaimana nak menghadapi semua ini. Terlalu mendadak. Tak disangka2. Namun siapalah kita utk mengetahui perjalanan hidup kita sehinggalah tiba saatnya. Allah has planned for everyone of us. Tak tahu bagaimana nak dibayangkan kalau anak2 aku kehilangan aku. Apa yg diharapkan agar anak2 ku tidak kekurangan kasih sayang dari abah mereka, sepupu2, mak-mak sedara dan datuk nenek mereka. Insya Allah.

Apa yg dialami oleh Nisa mengingatkan aku pada kawan baik ( masa sekolah dulu ) yg kehilangan orang tersayang Ogos tahun lalu. Meninggalkan dia bersama tiga orang anak ( yg kecil sebaya sarah ). Bagaimanalah kehidupan ini harus ditempuhi.......

Sukar namun tetap diharungi demi anak2...

No comments: