Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, April 11, 2009

Permata Hati

Dah 2 kali sabtu aku meninggalkan anak-anak bersama abah mereka. Bab menjaga anak2, suamiku memang boleh diharap.( TQ so much ) Tapi...rumah berselerak macam tongkang pecah la. Tak pe la....tu bukan kemahiran suamiku.So sesampai di rumah biasanya aku sibuk la. Tak sempat nak letak punggung pun, terus mengemas mana-mana patut. Bukan tak nak rehat dulu, dah terbiasa mata ni tak leh tengok rmh berselerak, kaki tak betah berjalan atas sampah dan habuk ( my mom kan pengemas orgnya , tak banyak sikit mesti ikut perangai dia ). Last week, hannah, sarah n abah gi KLCC. Jeles gak aku sbb dah lama pun tak g KLCC. This week lak mereka g Taman Tasik Permaisuri. Before g skul, aku pastikan ada breakfast utk mereka. Last week buat nasi minyak ( sbb ingat LaDaP tu sampai jam 4 ptg ) n smlam wat mee goreng. Tapi tengah hari gak mereka makan. Sbbnya Hannah ajak abahnya g makan roti canai.


3 panca sitara


Aktiviti waktu petang - masuk bath tub, main air sambil mandi

Hasil kreativiti Hannah menyebabkan pokok aku jadi macam ni


Ni satu lagi hasil kreativiti anak aku


Anak-anak yang ditinggalkan oleh ibu mereka kerana g kerja. Sedih lak tengok


Ais krim jadi menu utama setiap kali keluar


Penghujung sesi, habis comot satu badan


Peneman Sarah tu..Bear tu dibeli di IKEA masa Hannah kecik2 dulu. Hannah jarang bermain pun dengan bear ( Sarah panggil bear tu baby - dah kusam pun dah ). Tapi bila Sarah main sekarang dgn bear tu, Hannah mesti rebut. Kemudian melalak la Sarah.


Oleh kerana dah dua minggu berturut2 berjalan dgn abah, sekarang ni mana abah nak g, Sarah menangis nak ikut. Wah dah ada improvement. Tak de la nak melekat dgn aku je...


Anak-anakku, kamu lah permata hati ibu. Biarpun kekadang buat perangai, namun ada masanya kakak banyak membantu ibu. Kamulah penguat semangat ibu bila ia rebah dek emosi

1 comment:

Haizamz said...

Wah...sedapnye. Takpe la wan.Dogol pun tak pe pokok tu...heh he. Sebab ada hannnah sarah, aku tak fikir pokok tu dapat kembang dengan baik sebab ada gardener. Anyway...at least kecik2 lagi dah nampak sifat mencintai alam sekitar.

Lagi satu...bab mengemas memang le bukan hobi laki. Cuma kalu ada officemates mereka yang nak datang, wife busy preparing meal baru le ada yang tolong mengemas. Anyway...kalu takde laki susah juge kan...