Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 8, 2009

Laporan Seminggu

Wah, dh seminggu tak memblog ( ada ke istilah ni? ). Sibuk..tapi byk idea/ citer nak kongsi. So aku cuba sikit2 mlm ni...


1. Citer psl perkataaan "Push your car baby's " yg ditulis oleh pelajar mana ntah kat bonet depan kereta aku last week. Font 10 siol. Mendidih gak darah aku. Dah la grammar salah. Tapi bkn itu yg buat aku termenunge. Kenapa la ada budak yg gatal tangan, suka tul merosakkan harta org. Kenapa tak leh tgk benda2 cantik, tangan tu gatal je nak menghodohkannya?????? Tak faham aku dgn kepala otak org macam ni!!!!!! Ini orgnya yg akan menyumbang kpd kerosakan alam


2. Headcount Form 5 dh tinggal 10% nak siap. Tapi Headcount form 2 lak ada masalah. Masalah yg jarang berlaku dan dah buntu nak mengatasinya. Markah TOV dalam satu kelas tu cuma masuk sesetengah pelajar je. Dah batal dan proses cara normal pun masih jdi mcm tu..aku dan SU HC form 2 dah buntu. Tapi geram gak sbb cikgu2 ni tak nak ikut step yg kena buat. Buat ikut sesedap dan sesuka hati. Konon nak cepat siap. Tapi...at last, dah ada mslh. Alamaknya next week kena calling2 JU la.


3. Saat sibuk buat soalan dh settle. Skrg tgh duk menaip skema. Sekejab je tu..Stay back 2 ari dah boleh siap. Tapi yg tak tahan bab menstaple kertas 11 helai sebanyak 200 copy utk form 5 akaun dalam bilik SU Pep yang panas tu. Takde aircon. Ada ura-ura nak pasang satu aircon kat situ dan dah ada kontraktor tgk2 bilik tu bln Mac tapi sampai sekarang masih belum nampak batang hidung aircon tu.. Tambah memanaskan badan dan membuat ketiak berpeluh bila bilik guru dah macam tempat sauna. Aircon ada tapi sekadar boleh pasang tapi tak rasa langsung sejuknya. Ditambah sekarang cuaca cukup panas. Kesian kan kita kengkawan...Pejabat punya la sejuk...


4. Ari Ahad ni hari Ibu. Anak-anak aku masih kecil. Mrk mungkin tak tahu pun apa tu ari Ibu tapi aku tahu abah mereka mesti ada program utk aku ( Ye ke bang? ) Tapi klu takde program pun, aku tahu my husband mesti tak lupa sekeping kad utk aku n sebijik kek krn Hannah suka kek. Harapan aku pada anak2 agar beljar menghargai ibu dan abah as they grow up. Utk my mom gak, Selamat Ari Ibu. Terima kasih atas kasih sayang,dorongan, pengertian n pengorbanan yg tak putus2 sejak lahir hingga sekarang aku bergelar isteri dan ibu. Bila dh bergelar ibu, baru aku tahu perasaan seorang ibu. Sentiasa fikir tentang anak2 n keluarga, sentiasa berkorban utk anak2 tapi adakah kita selalu menyenangkan ibu2 kita. Mungkin kita pernah melukai hati mrk tanpa kita sedari. Itu yg aku tekankan pada anak2 murid aku pagi tadi. Tentang cara kita menunjukkan sayang kita pada ibu kita. Mulut kata sayang tapi perbuatan dan perlakuan kita selalu melukai hati kecil ibu. Sayang di mulut diikuti perlakuan yang menyenangkan hati ibu. Supaya sejuk perut ibu mengandungkan kita 9 bulan 10 hari. Aku harap agar hati aku tidak dipalingkan dari terus menyayangi my mom yg aku panggil MEK.
Itu saje nukilan seminggu. Kita berblog lagi bila masa mengizinkan. Insya Allah

3 comments:

Haizamz said...

HAPPY MOTHER'S DAY

Sabar je le wan.Ko, aku dan kengkawan kite akan slim gitur end of this year...takyah gi jogging,slimming centre.Jimat. Kite kan serba boleh...maintain je.he he

Jom kiter lepak kat ofis.Kite tukar seat lak...sekali sekala bagus juga 'merekas' duk kat tempat kiter...kite buat clerical job lak.

Unknown said...

Sibuk mmg sibuk, nak tanya..sempat masak gulai masam tempoyak tak?

hannahsarah said...

Blum lagi kak g, bukan tak sempat tapi bahan-bahan blum ada. Ari ni dah ke pasar, esok Insya Allah menjadi la menu tu