Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, December 10, 2009

Jom Heboh

Jom..jom..jom..jom heboh...heboh...

Ha...dah bertahun karnival ini berpusing satu Malaysia, kami tak pernah menjejakkan kaki ke karnival ini. Ntah tak tahu apa mimpi hubby mengajak aku ke sana. Kebetulan lak mak dan adik2 aku nak datang ke KL, so kesempatan ini kami membawa mereka ke karnival TV3 ni kerana mereka pun tak pernah ke karnival ini.....( lojik la kan...kat Tganu mana ada karnival nii menjengah ). BAgaimanalah agaknya karnival yg diwar2kan ini... Best ke? Gempak ke? Jom kita lihat...

Baru melangkah keluar dari kereta. Awal pagi jam 11, masih tak banyak kereta. So selamat la..dapatle dekat sikit parking tu...tapi masa balik, mak oiii...jauhnya kereta2 pengunjung lain kena parking. Jenuh gak nak jalan tu....

Sepanjang perjalanan menuju ke perkarangan stadium, banyak gerai menjual makanan dan pakaian...rambang mata melihat tapi...dalam kepala cuma nak berjalan je, so takde la tergoda dengan benda2 tu semuaaa.....


Di perkarangan stadium, barulah nampak booth yang menyertai Jom Heboh. Ada booth Maggi, Nestle, Mamee, Heinz, Lady's Choice, Dutch Lady, Sabah Tea, HotFM pun ada, Munchy
( pendek kata banyak booth syarikat pengeluar makanan ). Aku tengok ramai pengunjung yang menggelek beg2 makanan yang dijual RM10 bagi setiap satu. Ada pengunjung sampai 6,7 beg. Aku cuma berminat dengan booth Maggi, Nestle Bliss dan Munchy.Ye la...lain orang lain selera.

Terselit la juga booth Al Kuliyyah....

Hannah duk meneliti perkataan Jom Heboh
( dalam hati...apalah yang ditulis ni...bila la aku boleh baca ni )

Sempat la berposing dengan Sarah

Hannah didukung Hubby - melihat satu persembahan atas stage oleh Fitri dan sape ntah sorang lagi pengacara tu...aku tak kenal ( ke aku je yg tak kenal pengacara tu..kuikuikui)

Mak aku dah kepenatan. Tumpang duduk jab kat booth jual bunga

Jumpa benda ni ( apa yek kenderaan ni...klu tak silap forklift - ye ke???? ) Haaa...apa lagi Sarah berkenaan la nak naik. Dia pantang melihat stereng. Apa2 permainan yg ada stereng itulah kegemarannya. So ni pun bagi dia satu permainan....)

Jumpa tempat yang boleh meletakkan punggung jab...penat wei...dah la peha aku tu sakit. Bila dah banyak berjalan, lagi la sakitnya......

Langkah2 kereta..dah nak balik daaaa......aku dan Sarah gerabak terakhir. Orang lain dah dalam kereta...bagus gak pimpin Sarah ni. Boleh la aku berjalan slow2 sikit dengan kakiku yg makin berdenyut2....

Petang tu..sambung lagi berjalan ke Tesco. Aku nak mencari container untuk isi barang2 anak2 untuk ke tadika. Masa tu kakiku dah makin teramatlah sakit. Demi anak2 ku gagahi juga..........

No comments: