Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 15, 2009

Selamat Pengantin Baru

Entry kali ini ditujukan khas untuk sepupu Ida yang baru melangsungkan perkahwinannya pada hari Sabtu 12hb Disember yang lalu. Pasangannya....nun jjauhhhhhh.......selang 2,3 buah rumah je dari rumah Cik Ngah ( mak Ida ). Kami ( aku sekeluarga bersama my mon n dua adik tuuuu....Fatiha dan Mimi ) bertolak dari rumah setelah aku selesai berurusan dengan doktor - urusan cuci mencuci bisul kat peha aku tu laaa......

Sesampai kami jam 12.30, peak hour laaa....sebab masa tu ramai tetamu sedang menjamu selera. Jam 1 petang rombongan lelaki sampai ( macam jauh nooo...), terus acara bersanding dan menepung tawar serta makan beradab. Jam 2 petang dah macam tak kenduri dah.....dah takde tetamu berkunjung. Yang tinggal cuma jiran tetangga yang berdekatan serta kaum keluarga Cik Ngah aku ni...

Kita layan tengok gambar pengantin dulu.....( terimbau kenangan berkahwin 5 tahun dulu...)

My cousin - Ida dalam pakaian bertema biru firus

Adik-adik aku bersama pengantin ( beranganla tu....bila aku nak kawin plak ni )

Mak aku brsama adiknya - nama Cik Ngah aku ni unik - Wan Kama

Ida bersama suami Rizal

Turn adik2 aku lak atas pelamin ( tu...tak sabar la tu nak kawin tu...)

Malam tu...bawa mak aku ronda KL lepas sesi makan sate kat Satay Station. Pemandangan KLCC waktu malam - cantekkkkk

Dah puas pusing2 KL, berhenti jab kat Uptown Cheras. Tak pernah pergi, so alang2 dah meronda tu, singgah jab, tengok apa yang ada......Terbang la RM20 bila Hannah terpandang stroller mainan. Dia memang dah lama mengidamkan stroller BArbie, tapi disebabkan mahal la juga, so terpendam la...so malam tu, bila dah ternampak dan harga pun murah la RM10 satu, maka beli la dua. Mana boleh beli satu je, mesti berebut la nanti......
Yang harunya, ramai betul kereta park kat situ. Maknanya ramai la pengunjung uptown ni...pelik la perangai orang 2 kota ni..kalau kat kg, time cam ni orang dah nak tidur, tapi orang kota macam baru nak mulakan hari. Yela....shopping macam di pagi hari...betul la...orang kota tak tidur....hish...hishh...hishhh...

4 comments:

Unknown said...

Cik Ngah Ta tu duk kat mana?

hannahsarah said...

kat felda rentam

Unknown said...

Felda Rentam tu kat Pahang kan? Lupa lak, Bera ke Bentong?

hannahsarah said...

Bera