Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, March 26, 2011

Kalau la kita boleh menilik.....

Boleh ker??? Tentu la tak boleh kan. Dosa besar! Dan kita pun tak tahu apa kan terjadi pada kita dlm seminit akan datang kan! Dan selalunya lepas terjadi sstu, kita sll ckp " kalau la tahu........, tentu tidak begini jadinya!" Siapa la kita untuk mengetahui segalanya. Allah jua Maha Mengetahui. Redha dan terima hakikat aje la. Klu tak, tentu sasau kita jadinya kalau sesuatu yg tidak diingini berlaku.

Bila kita fikir kita mampu menghadapi apa jua kemungkinan, ada masanya kita tetap lemah menerima takdirnya. Terutama apabila menghadapi kenyataan kehilangan org2 yg kita sayang! Kita akan jadi selemah2nya. Hilang tempat bergantung @ tempat menumpahkan kasih sayang bukanlah satu kenyataan yg boleh kita terima dgn hati terbuka dlm masa yg singkat. Biarpun kita tahu kematian itu pasti!

" Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna"

Satu pepatah yang meminta kita spy berhati2 dlm apa jua perbuatan spy tidak menyesal kemudian nanti. Aku kira sesuai benar la dgn insiden yg berlaku padaku hari ni. Kalau la aku dapat menjangkakan ia akan berlaku, sumpah aku bagi je driver ****** tu mencelah ketika jammed pagi2 tadi di MRR2. Mana aku tahu dia boleh dengan sengajanya menggeselkan keretanya pada tepi pintu keretaku semata2 krn aku tak bagi dia jalan utk mencelah. Ha...yg ko duk lalu kat lorong kecemasan tu buat apa??? Lepas tu memotong keretaku dan mencelah masuk depan aku! Nyaris nak langgar buntut kereta dia. Mmg dia nak provok aku la tu....

Sib baik aku tak ikut angin aku ni. Lagi pun...tak beraninya aku ni. Kang kena buli lak! Harus juga boleh berlaku sebegitu klu dgn driver cam ni..... huhuhu......kesannya: keretaku dah tercalar! Hmmm....bila ngadu kat en asben, dia kata :
1. Knp tak bagi je jln kat dia? ( kene sebijik! )
2. Duk KL, kereta calar balar tu perkara biasa. Jgn duk fikir lbh2. Dah terjadi pun dh! ( Aku sayu2 ada sebabnya..... sayang kereta beb )

Klu boleh menilik ia akan berlaku....aku ikut jln lain tadi...huhuhu. Sedih tak abis lagi ni.....

2 comments:

Haizamz said...

Hidup di KL kene tolak ansur [di jln raya]..he3..tu yg slalu my hubby bgtau....klu ade kete2 yg menonong jer nk menang...disuruh tgok plat ketenya...klu bukan "W" ...so hubby pun mcelah....dia x sbar sbb x biase jam KL....tp tu la kan wan...mana pernah menang klu ckp dgn hubby.....penat jer mnahan gerammmm

ninarif said...

boleh ek gitu! sakitnya hati!!!