Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, September 4, 2009

Balik Kampung - 1

Bertepatan dengan cuti sekolah dan bulan Ramadhan, maka my hubby mengutarakan cadangan hendak pulang ke kampung untuk berpuasa sehari dua. Bagai pucuk cita ulam mendatang la aku sebab balik kampung maka bermakna aku boleh gak merasa masakan mak aku di samping suamiku boleh la berbuka dengan maknya. ( Rumah mak aku dan mak mertua hanya 10 minit ). Setiap kali pulang ke kampung, kami akan selang seli bermalam di rumah kedua-dua mak. Adilkan! So, berangkat la kami bersama Ngah ( anak buah suami ) dan adiknya - Ida yang belajar kat UITM pada hari Khamis pagi.

So kita layan dulu gambar-gambar sepanjang pulang ke kampung........

Sarah duk mang hendak menjunjung bukunya yang hendak dibawa balik...( macam la dah pandai baca...tapi takpe, sikap yang bagus )

Buku lak yang dimakannya!!!!

Muka yang nampak segar....Sebenarnya, Hannah mengamuk masa aku mandikan dia ( sbb dia masih mengantuk bila aku nak mandikan dia jam 7.30 pagi )

Dalam perjalanan...muka bertambah ceria....

Gambar diambil semasa aku menukarkan baju Hannah - dia muntah. Habis baju dan seluarnya

Baju lain dah...


Muka ceria balik kampung...tak sabar nak jumpa tok, opah, atuk dan sedara2 lain....

Seperti biasa la...first day balik mesti kat rumah mak mertua. Menu berbuka hmmm...apanyer...lupa lak......( tgh fikir ni..)....hah, gulai tulang. Best!!! Meriahnya sebab semua adik beradik yg memang duk Setiu berbuka di rumah mak mertua aku.

Hari Jumaat di rumah mak aku la.... Menunya: macam-macam la, aku pun dah tak ingat. Yg pastinya, sedap dan meriah meja makan..

Ni hari Sabtu. Aku g Pekan Sari Kg Buluh aka Bandar Permaisuri. Saje je cuci mata, bukan nak membeli pun sebab barang raya semua dah dibeli

Muka budak bosan mengekor ibu kat Kg Buluh

Bermain-main buaian kat rumah mak aku. Tengok la beg nak isi duit raya yg baru dibeli kat Kg Buluh tadi. Besar tu...dengan harapan banyak la dapat duit raya dan besar2 plak

Malam tu kat rumah mak mertua lak. Gambar- gambar kat bawah tu...adalah proses menukar tikar kat rumah mak mertua. Semua menantu lelaki + anak tunggal lelaki bekerja keras mengangkat dan mengemas almari-almari yang berat itu. Tak terlupa termasuk la juga cucu-cucu yang rajin menolong...

Kita layannnnnn...



Lupa nak tukar setting gambar ni. Ni tropi yang my MIL menang pertandingan rumah tercantik masa dia muda-muda dulu. Sekarang MIL dah tak kuat sangat dah....tapi pokok-pokok bunganya masih lagi terjaga. Subur dan menghijau. Tak macam kat rumah aku ni...

Cucu-cucu mak yang lain tolong mengemas tapi..anak aku yang ni duk peluk tiang, kakaknya lak dah lama hanyut....( tido la )

Hasil kerja tangan birasku yang gagah perkasa tu... digunting dua-dua belah tikar tu.....Kalut la mereka mencari selotape, selotape belakang tikar supaya mak tak tahu. Aku tak tahu mak dah tahu ke belum hingga ke saat ni..


Anak-anak buah yang rajin

Bergambar dengan tikar yang baru keesokan harinya...kemas kan!

Kat rumah aku takde mainan motor ni...so ambil peluang la Hannah bergambar dengan motor sepupunya, Aidil

Hari Isnin kami berangkat pulang semula ke KL

Dalam kereta ni - muka ceria sbb nak balik rumah kita lak...


Jammed kat plaza tol Karak. Nasib baik tak teruk sangat. Setiap kali jumpa plaza tol,
macam ni la...

Kami selamat sampai ke rumah jam 3 petang. Alhamdulillah

Insya Allah kami akan pulang kampung lagi pada 19hb September untuk menyambut AidilFitri. Kali ni giliran di rumah mak aku. Yahoooooo...

No comments: