Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, April 3, 2010

Coretan sebulan

Sudah lama tidak merapu dalam blog nih...Selain takde mood, sibuk juga dengan program2 sekolah. Sebelum cuti sekolah, sibuk dengan Penilaian Kurikulum 1 dan menaip skema jawapan kertas 1 dan 2 Pengajian Perniagaan. Ada lapan soalan setiap kertas yg perlu ditaip jawapan eseinya. Pulun berhari2. Cuti sekolah pulak sibuk menanda la....sambil mencelah2 g sekolah untuk menaip sijil penerima Hadiah Hari Kecemerlangan Akademik yang diadakan hari sabtu sejurus buka sekolah. Tapi dalam kesibukan itu pun masih sempat pulang ke Terengganu 3 hari. Kali ni hanya pulang ke rumah mak mertua kerana mak dan ayah aku berada di Kajang. menjaga anak2 kakakku yang melakukan umrah bersama suaminya.

Buka je sekolah, bertambah2 sibuk bila segala urusan hadiah dan sijil perlu diuruskan sebelum harinya tiba. Dan menambahkan kesibukan bila Kejohanan Sukan Tahunan dalam minggu yang sama. Kurasa semua kawanku pening menguruskan bukan 2 tapi 3 event besar sekolah dalam minggu pertama buka sekolah itu. Hari Isnin diadakan sukantara, Selasa diadakan acara akhir padang, Rabu raptai perbarisan dan hari anugerah kecemerlangan, Khamis sukan tahunan, Jumaat sekali lagi raptai Hari Anugerah Kecemerlangan dan Sabtu adalah harinya - Hari Anugerah dan Mesyuarat Agung PIBG. Seusai semua program terasa lega seleganya. Hilang segala penat dan stress. Hari Ahad kupanjangkan langkah ke Pesta Buku Antarabangsa KL biarpun masih banyak kerja2 rumah yang tertangguh sejak seminggu itu. Hari terakhir pesta, so nak tak nak redah juga la. Ya Rabbi bersesak dan ramainya manusia yg suka membaca serbu pesta di hari terakhir. Sambar la juga novel Norhayati Berahim ( my fav author ) sebanyak tiga buah dan 4 buah majalah Karangkraf.

So minggu kedua adalah minggu bersantai. Hehe....bukan takde kerja tapi tak le sesibuk minggu pertama. Dan kerana itu juga aku 'tenggelam' dalam novel NB Kara tu... Dua novel skali dapat dihabiskan dalam minggu nih. Tapi....banyakla pulak kerja jadi tertangguh dek kerana khusyuk membaca novel2 tu...Ada lagi dua novel blum dibaca. Rasanya biar la dulu...selesai kerja2 tertunggak tu..aku sambung la semula....Harap2 tak la lama!!!

Ok, selesai 3 event besar sekolah tu....tinggal lagi dua je event besar - Hari Kecemerlangan Kokurikulum dan Hari Graduasi. Tak tahu kali ni jadi ketua apa lagi.??????

Apa-apa pun segalanya kuterima dengan rela. Ye la...takkan nak kata tak mahu lak kan. Kutahu kumampu....................Gulp

No comments: