Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 28, 2010

Susah sangatkah???

Akukah yang tak cukup bersabar? Atau ada orang yang suka mengambil kesempatan?

Ceritanya bermula begini.......

Setiap Rabu petang adalah waktu diperuntukkan untuk Ko Badan Uniform. Bergantung kepada sesetengah badan uniform la, paling kurang pun dua orang guru penasihat. Ada badan uniform yang guru-guru penasihatnya bergilir-gilir bertugas supaya mereka tak perlu berada di sekolah setiap minggu. Dan aku sebagai ketua guru penasihat Kadet Pertahanan Awam ( di sekolahku khas untuk Form 6 jek ) bersama dengan sorang guru lagi. Hampir setiap minggu hanya batang hidung aku je yang aku nampak bersama-sama dengan kadet. Nak bergilir bertugas jangan harap la.......Ada masanya tak kesah pun sbb fikirkan itu tanggungjawabku. Dah ketua, biasanya ketua la kena terlebih rajin sikit. So ada atau tidak guru penasihat lagi sorang tu, aktiviti kadetku tetap berjalan. Sesekali bengang pun ada!!! Namun, biarla.....nak ditegur pun, rasanya senior lebih tahu bidang tugas masing-masing!!

Kudiam dari minggu ke minggu. ( Bukan nak kata diri baik sangat @ rajin sangat ). Bak kata orang - dapat tugas, kita buat sedaya boleh.

So dalam diam2 tu, maka selalunya akula bersama ahli kadet. Nak dijadikan cerita yang buat aku rasa sakit hati ( dah sejuk dah pong ) ialah for the first time today, aku secara baik dan lembut meminta dia datang bertugas petang ni. ( Bukan kerana nak lari dari bertugas, tapi tak berdaya la...rasa membuak2 nak muntah, tapi cam biasa dia acah2 je sbb tak kuar2 pun ).

Reaksinya : - ala...... akak baru ingat nak balik awal hari nih. Semalam dah balik lambat, besok lambat lagi ( seperti biasa setiap khamis sekolah ada taklimat 2I- interaksi n informasi ). Amboi2 dia ingat dia sorang je selalu balik lambat. Aku ni kekadang 3 @ 4 kali seminggu balik 3 - 3.30 pm. Malas je nak bising2. Bising menyalak bukit pong tetap kena balik lewat gak.

Reaksi ke2 - Ala....dah la hari ni kelas penuh. Penat! Bla.....bla....bla.....

Malas nak layan, aku angkat punggung keluar dari bilik ketua bidang itu. G surau, solat dan tunggu sukarelawan JPA nak datang bagi sedikit penerangan. ( Dah dijanjikan kehadiran mereka two days before ). So menunggu la di dewan tepat jam 2 seperti dijanjikan. 2.15 belum muncal2 si sukarelawan nih..Tepon penyelarasnya, dia memohon maaf kerana tak dapat datang seperti dijanjikan kerana ada operasi mengejut dan tidak menelefon aku untuk memaklumkan kegagalan itu. Bertambah bengang la aku. Sebab tak sedia satu apa bahan untuk kali ini. ( Silap aku juga ). Nak caya, macam tak nak caya tapi dah orang kata begitu, telan je la alasannya itu.

So dengan mood yang takde - "Okay.... hari ni kita buat senaman poco-poco ". Hahaha...........


p/s Akhirnya dia muncul jua hampir jam 3 petang. Hmmmm......

3 comments:

sida hamad said...

hahahaha


bc kat ats aku pun rasa nk marahhh

tpi time2 nk hbs bc, tergelak besor aku.. bleh ajar budk JPAM nari poco2....hak hak hak

hannahsarah said...

saje nansion nak release tension aku!

hannahsarah said...

actual komen - saja nk release tension aku