Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, September 26, 2010

Dah scan dah.....

Setelah sekian lama orang asyik duk tanya dah scan jantina ke belum.....So hari ni aku g scan. Keadaan bayi semuanya ok. Tak perlu bertanya , doktor terus berkata " ni geng kakak ni". So dgn sedia maklumnya.............

Keluar bilik doktor, suami dan aku terdiam. Aku bersyukur dgn apa pun kurniaanNya biarpun jauh di sudut hati ada suatu rasa.....Ntah la. Mungkin ada yg memahami apa yg aku rasa. Setelah mempunyai dua puteri, tentu la aku mengharapkan putera lak kali. Udah la dgn usiaku yg sudah berada di penghujung 30an. Ramai berkata usia 40an masih boleh mengandung. Ya aku tidak menafikan kenyataan itu. Tapi...aku harus bertanya pada diriku sendiri - mampukah aku??? Mampukah dari segi fizikalnya?? Aku selalu sakit belakang , pinggul dan pinggang dalam situasi sekarang. Ntah bagaimana la nanti bila mengandung di usia 40an. Logiknya....tentulah bertambah sukar. Namun, kuasa Allah tiada siapa mampu menduga dan menjangka.

Mungkin sekarang aku merasakan three is enough. Sape tau hatiku berubah dan teringin menimang lagi cahaya mata........kerana setiap kesulitan mengandung dan melahirkan anak itu akan menyucikan dosa2 kita selagi mana tidak melakukan dosa2 besar. Doa2kan lah agar sebaliknya berlaku. Insya Allah n Amin.

1 comment:

Leez M. Saaid said...

tahniah nak dpat baby...bestnya!!!