Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 7, 2010

Lagi 2 hari nak raya.............

Syukur Alhamdulillah dah masuk hari ke 28 berpuasa. Ramai dah kekawan yang beransur meninggalkan KL untuk pulang ke kampung halaman. Aku masih di sini kerana hubby masih bekerja hingga hari Rabu. Esok petang insya Allah kami akan menyertai jutaan perantau pulang baraya. Masa ni la terasa syahdunya perantau yang teruja nak beraya di kampung. Tak tahu la sampai bila ada keterujaan ini...Ya la...bila tanya sesape yang tak balik kg, jawabnya - dah tak de sesape kat kg. Mak n ayah dah meninggal. So jarang la balik kg. Tak dinafikan aku dan hubby mungkin akan juga berada dlm situasi itu satu hari nanti......Balik kg hanya sesekali utk menjengah saudara mara yang masih ada. Mungkin tidak sekerap bila orang tua masih ada.

Sepanjang bulan Ramadhan ni, baru Sabtu dan Ahad lepas kami berpeluang g shopping utk kali terakhir. Malas nak kuar g jejalan bila puasa tambahan lagi dgn keadaan anak2 yang tak sihat. So shopping terakhir tu utk kami berdua la...Cari kasut n jubah aku. Malangnya dua hari meronda di Bukit Bintang n Ampang Point, takde satu pun jubah yang menepati tema kami kali ini. Nampak gayanya kena la pakai baju kurung riau yg memang khas utk raya tu. Tapi...takutnya perut tak muat. Hahaha......Ahhhhh....belasah je la...

Hannah pun dah sembuh sepenuhnya. Tak de demam n batuk2 lagi...Tapi batuk aku lak yang teruk. Tau je la..org2 pregnant ni pundi kencingnya kurang kawalan sikit. Baby duk menekan. Ha...kena lak batuk @ bersin, so faham2 je la masalah yg aku hadapi ni.Harap batuk ni tak berpanjangan. Siksa jiwa raga.......

Packing belum sepenuhnya. Baju2 raya anak beranak dah standy by dlm kotak. Haha...aku masukkan dlm kotak kali ni. Senang nak cari n tak payah angkut bawa naik n turun bila bertukar2 rumah. Biar duk dlm bonet je...Tak yah pening2 nak bawa baju raya mana kat rumah mak aku n mana lak nak bawa kat rumah mak mertua. Baju2 tak raya je ( baju basahan harian laa....) belum dimasukkan dalam beg n biskut2 raya buah tangan dari kami, kiriman dari kakak aku dan adik aku serta Ngah ( anak buah suami ) utk maknya. Bab2 menyusun dalam bonet tu kepakaran aku. Biasa la perempuan. Pandai mengemas....haha...pujian utk diri sendiri. Kena pandai susun supaya barang2 tu dpt dimasukkan sepenuhnya. Ha...mcm banyak benor barang2 nak bwk balik. 4 plastik besar biskut raya dah pasti dah...belum lagi beg2 baju n kotak baju raya tu...tu belum lagi barang2 kecil yg last minute masuk bonet!!! Tak pe....nak raya punya pasal.Yg pasti bonet kereta tu akan penuh!!!!

Salam lebaran utk semua.............Maaf zahir dan batin.

1 comment:

Unknown said...

selamat balik kg Ta. Wah, blog raya berwajah baru..tahniah!