Cinta Hati

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, May 21, 2010

Anak-anak dan makanan

Satu masalah yang aku tahu ialah kanak-kanak payah untuk disuruh makan. Anak-anakku tidak terkecuali tapi.....minggu ini kurasakan makin meruncing.

Hannah cuma minta susu coklat dia. Boleh minum 3 - 4 botol sejak balik dari nurseri jam 5.30 petang hinggalah waktu tidur. Itu sahaja tanpa sedikit pun makanan.
Sarah lak obses dengan biskut. Biskut la dimakannya lepas sekeping, sekeping lagi...sekeping lagi. Selalunya oat crunch la favorite dia. Dak pun chipsmore. Cream craker pun dibalun je....

Dan selalunya bila malam, aku offer nasi, mereka menolak. Kekadang fikir mereka bosan nasi, aku buat mee, tapi sama gak. Hari aku masak nasi, mereka minta mee, hari masak mee, nasi lak diminta. Akhirnya apa pun tak masuk mulut mereka tuh.....

Dalam keadaan sekarang di mana kekadang rasa mual dan loya je bila bau masakan, aku cuba sedayanya menyediakan sesuatu yg aku rasa mereka akan makan sbb ada waktunya makanan seperti lempeng kelapa or jemput2 atau pau atau roti akan disentuh jua. Namun segalanya tidak begitu pada minggu ni.... sakitkah anak2ku? Seperti biasa je kutengok..................lincah!!!

Dah lama tak bagi dia orang makan multivitamin. Rasanya kena beli semula la!!

Susah hatikan bila anak2 tak mau makan........

No comments: